היום הבינלאומי לבטיחות בעבודה 2023 – תאונות עבודה

כרזת תאונות עבודה

בטיחות בעבודה ותאונות עבודה

כבר 20 שנה מצוין היום הבינלאומי לבטיחות ובריאות בעבודה, אשר מאז יזם אותו ארגון העבודה הבינלאומי, הפך לאירוע חשוב עבור מעסיקים וארגונים ברחבי העולם. ייעודו של היום: קידום תרבות של בטיחות וצמצום מספר התאונות והפציעות במקומות העבודה.

כמשרד המתמחה בתחום, אנו עדים להשלכות ההרסניות שייתכנו לתאונות במקום העבודה, הן עבור העובדים המעורבים והן עבור מעסיקיהם.
מתוך היכרותנו המקצועית, ניתן לקבוע בוודאות כי תאונות עבודה אינן גזירת גורל וניתן למנוע אותן. מילוי חובת המעסיקים לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדיהם, ורשלנות מעסיקים המוצאת ביטוי באי-תחזוקת ציוד כראוי, בהיעדר ציוד בטיחות מתאים או באי-הכשרת עובדים כראוי – כל אלו, לצד טעויות אנוש שתמיד עלולות לגרום לתאונות, מגבירים את הסיכוי להתרחשותה של תאונת עבודה.

אחריות המעסיקים לבטיחות בעבודה

כיוון שלמעסיקים יש אחריות משפטית לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדיהם, הם עלולים לשאת באחריות לכל פציעות או נזקים הנובעים מתאונת עבודה – אם לא מילאו אחריותם זאת. קנסות, תביעה משפטית, או אפילו כתב אישום פלילי יכולים להיות מנת חלקם של אותם מעסיקים שהתרשלו.
לתאונות עבודה יכולות להיות גם השלכות כספיות משמעותיות על המעסיקים: תשלום הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקים אחרים הנובעים מהתאונה.

אם נפצעת בעבודה, אין חשוב ודחוף יותר כמובן מפנייה לטיפול רפואי – שגם תסייע לך לבסס תיעוד של הפציעות שלך. חשוב גם לדווח על התאונה למעסיק בהקדם האפשרי.

כיוון שפגיעה במקום העבודה יכולה לזכות אתכם בפיצויים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי הדין שלנו, המתמחה בתאונות עבודה, ויחד נבחן את מצבכם המשפטי והאפשרויות העומדות לרשותכם.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים

עורכת הדין דורית קורץ

יום נשות העסקים הבינלאומי – הסיפור שלי

עורכת הדין דורית קורץ, בעליו של משרד עורכי דין דורית קורץ ושות', המתמחה בייצוג תביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים קשות ונזקי גוף בעבודה ובשטח הציבורי

רשלנות רפואית באורטופדיה גרפיקה

רשלנות רפואית באורתופדיה

כשזה מגיע לטיפולים רפואיים מורכבים, תחום האורתופדיה הוא אחד מהנפוצים ביותר. פציעות, תאונות עבודה, מחלות כרוניות ושינויים פיזיולוגיים המגיעים עם הגיל הם רק כמה מהגורמים