רשלנות רפואית באבחון סרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן גרפיקה

תיקי רשלנות רפואית שעניינים איחור באבחון סרטן הם מהמורכבים ביותר בתחום הרשלנות הרפואית. כדי להבטיח שיהיה באפשרותך למצות את המיטב מהאפשרויות העומדות לפניך, חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין העוסק בתחום רשלנות רפואית שהנו בעל ניסיון והבנה הן באופן ניהול תיקי רשלנות והן בהבנת המקרה הרפואי. כ-30,000 חולי סרטן מאובחנים מדי שנה בישראל, אנו בחברת עורכי הדין דורית קורץ ושות' מתמחים במתן ייצוג משפטי מסור, קשוב ומקצועי ללא פשרות למטופלים שנותרו נכים עקב טיפול רפואי רשלני – נפגעי רשלנות רפואית. למשרדנו נסיון של מעל עשור בייצוג תיקים שעניינים בין היתר ייצוג עקב  אבחון שגוי או מאוחר של סרטן. לאיחור באיבחון סרטן יש משמעות לא פשוטה באשר לפגיעה בסיכויי החלמה וסוג הטיפול – כל טעות עשויה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

חברתנו מנווטת בין כל היבטי דיני הנזיקין, מה שמבטיח מימוש הזכויות של מיוצגינו מכל הקצוות, מתביעות ביטוח תאונות אישיות,  תביעות אובדן כושר עבודה ועד לוועדות רפואית במוסד לביטוח לאומי. כך, יש לך מענה לכלל המורכבויות והאתגרים הבירוקרטיים שעשויים להתלוות לטיפול במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן. המטרה שלנו בחברת עורכי הדין דורית קורץ היא לוודא שבכל מקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלות גידוליות, נוכל להעניק לכל מיוצג שלנו, גם את השקט הנפשי המגיע לו וגם את הפיצוי המקסימלי שלו הוא זכאי.

מה ייחשב רשלנות רפואית באבחון סרטן?

הרגע בו מאוששת אבחנה כי אדם לוקה במחלת הסרטן הוא רגע מטלטל. הודעה כזו מכניסה את האדם אל מסלול ארוך ומאתגר שישפיע גם עליו וגם על כל המעגלים הסובבים אותו. כידוע, אבחון מדויק ומוקדם עשוי להציל חיים ויקבע במידה רבה את הצלחת התוכנית הטיפולית. למרבה הצער, במקרים מסויימים, כושל הצוות הרפואי להעניק למטופלים מענה בזמן, למשל על ידי פירוש שגוי של תוצאות בדיקות או אפילו אי שליחה בזמן של המטופל לבצע בדיקות מצילות חיים. וכך מטבע הדברים, ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון סרטן עשויות להיות הרסניות.

על מנת לבסס כי אכן התרחש אירוע רשלנות רפואית באבחון סרטן, תידרש עילת רשלנות חזקה והוכחה כי צוותי הרפואה, פעלו בניגוד לסטנדרט הרפואי המקובל או אבחנו באופן שגוי ממצאים בתהליך הטיפול. רשלנות כזו עשויה לבוא לידי ביטוי בשלל היבטים וסוגי סרטן, למשל:

  • התעלמות מסימני אזהרה מובהקים – רופאים עשויים לעתים להתייחס בשאננות לתסמינים מתמשכים, למשל, בסרטן המעי הגס, אי הפניה לבדיקות בזמן או הפניה לבדיקות שלא ניתן לגלות דרכן סרטן בשלבים מוקדמים יכולים לחרוץ את גורל המטופל ולהשפיע באופן ישיר על אופי ומשך הטיפול.
  • התעלמות של רופא המשפחה מסימנים מחשידים של סרטן השד ואי הפנייה למומחה.
  • בישראל, סרטן הערמונית נפוץ בקרב גברים בני 50 ומעלה. אי הפנייה של המטופל לבדיקות מתאימות על אף תלונות וסימנים שיכולים להעיד על המחלה וכן אבחון מאוחר מהווים נקודת מפנה עבור הטיפול שניתן להציע במקרים של סרטן הערמונית.
  • במהלך טיפולים כימותרפיים למשל, מינון שגוי או תערובת (תרופה) שאיננה מתאימה למטופל יכולים להתחיל שרשרת הרסנית לכל המערכות בגוף.

אין ספק שכאשר מדברים על רשלנות רפואית בסרטן, התוצאות עשויות להיות מרחיקות לכת הן בקשור לרווחתו הפיזית והרגשית של המטופל, הן ברווחת בני משפחתו והמעגלים הקרובים אליו וכן גם במצבם הפיננסי של אלה. אבחון שגוי עשוי להוביל להתפתחות ניכרת ואגרסיבית של המחלה, לצמצם באופן ניכר את אפשרויות הטיפול המוצאות וכן גם להפחית את הסיכויים להחלמה. בדיקה בזמן, בדיקות סדירות ומודעות מוגברת לתסמיני סרטן יכולים לתרום משמעותית לגילוי מוקדם ובסופו של דבר להציל חיים.

לא ניתן להסביר את המחיר הרגשי הכבד שמשלמים המטופלים ובני המשפחה במהלך ניהול המלחמה במחלת הסרטן. לחולים ובני משפחותיהם, הידיעה המוקדמת על הסרטן מאפשרת הכנה פסיכולוגית ומנגנוני התמודדות טובים יותר. גילוי מוקדם מספק הזדמנות לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול, להיוועץ עם מומחי רפואה שונים וכן לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין בתחום בזמן תגובה שיאפשר להם לצמצם את סבלם.

כיצד מתנהלת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן?

הליווי המשפטי יהיה הגורם הקריטי שיכריע תביעת רשלנות רפואית. השאלה שעומדת לפתחו של בית המשפט כאשר הוא עוסק בתביעת רשלנות רפואית בסרטן, היא האם הרופא או הגורם המטפל, בהתחשב במידע שהיה לפניו בעת ההתקשרות עם המטופל, יכול וצריך היה לפעול אחרת כדי למנוע את המחדל הרפואי הנדון או חרג מהסטנדרט הרפואי המקובל. ביסוס עילת רשלנות יכול להיות תהליך ארוך ורצוף אתגרים בו נצטרך לפעול במספר חזיתות במקביל כדי לבסס את הקשר הסיבתי ואת עילת הרשלנות במאורע.

עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ידע לאבחן את קיומו של בסיס משפטי מוצק להגשת תביעה ולאחר מכן לכוון את הנפגעים ומשפחתם לאיסוף המסמכים והראיות הרפואיות, ולהפנותם לקבל את חוות דעת הנחוצות ממומחים רפואיים, לבניית תיק תביעת רשלנות רפואית בעל סיכויי הצלחה גבוהים.

מה היא הדרך לבסס רשלנות רפואית באבחון סרטן?

הדרך לביסוס רשלנות רפואית באבחון סרטן עוברת דרך מסמכים ובדיקות רפואיות מורכבות ביותר, מפענוח תוצאות דימות ועד לדוחות פתולוגיים ושלל מסמכים נוספים. רק הבנה מעמיקה של התחום האונקולוגי לפרטיו והבנה במשמעות ממצאי הבדיקה והמסמכים תאפשר לבסס עילת רשלנות חזקה. לכן, חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין שיודע לתמרן בין תחומי המשפט והרפואה. הקשר של חברתנו עם אונקולוגים מומחים בעלי ניסיון בינלאומי, עוזר לנו לשפר את סיכוייו של התובע לקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לו.

בימים אלו מתנהלת במשרדנו תביעה שעניינה איחור באיבחון מחלת סרטן הלוע. בחוות הדעת שהוגשה לתיק בית המשפט קבע, המומחה כי מדובר במקרה חמור של רשלנות רפואית! המטופל פנה פעם אחר פעם לרופא בתלונות שהיו צריכות להחשיד לקיומו של גידול אך סטנדרט הטיפול לקה בחסר, מה שהביא לתוצאה עגומה של מות המטופל בשל,התפשטות הגידול למוח ואיברים נוספים.

לסיכום

ההתמודדות עם ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון סרטן היא מאתגרת ביותר. עורך דין המתמחה בתחום נדרש לא רק להיות בעל ידע משפטי מעמיק ומיומנויות ליטיגציה גבוהות, אלא גם להצטייד בקשב ובסבלנות הראויים כדי להכיל את מצוקתו של המטופל, להעניק הנחיה ולנטוע תחושת ביטחון.

עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום הרשלנות הרפואית והנזיקין, ושורה ארוכה של תיקים מוצלחים בהם סייענו למטופלינו לקבל את הפיצוי המגיע להם, חברת עורכי הדין דורית קורץ ושות' מזמינה אתכם להשאיר פרטים באתר במקרה ונאלצתם לעבור או שאתם מתמודדים כעת עם רשלנות רפואית באבחון סרטן.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים