רשלנות רפואית בחדר מיון – אי גילוי מפרצת ביטנית

רשלנות רפואית בחדר מיון

רשלנות רפואית בחדר מיון, טיפול נמרץ ושירותי רפואה דחופה

כשאנו נדרשים לטיפול רפואי, אנו במובנים רבים מפקידים את גורלנו בידי אדם אחר. בנקודת הפתיחה, יש לנו אמון מלא במיומנות, המקצועיות והמחויבות של הצוות הרפואי. במקרים בהם נדרש שירות רפואה דחופה, האמון המלא בצוות הרפואי מקבל משקל אחר. במקרים אלו, הטיפול שמקבל המטופל עשוי להיות גורלי ואף לקבוע חיים או מוות. צוותי חדרי המיון והרפואה הדחופה עומדים בתנאי לחץ בלתי אפשריים ומצילים חיים מדי יום! עם זאת, למרבה הצער, מכיוון שמדובר בסיוע רפואי קריטי ודחוף, רשלנות רפואית בטיפול נמרץ וחדרי מיון יכולה להיות הרת אסון ובעלת השלכות כבדות על המטופל.

כאחות מנהלת מיון ילדים לשעבר, עורכת הדין דורית קורץ מכירה מקרוב את המומחיות הדרושה במתן טיפול בשירותי הרפואה הדחופה. חברת עורכי הדין דורית קורץ ושות' מייצגת נפגעי רשלנות בנקודות קריטיות אלו ומעניקה ייעוץ משפטי מקיף למיצוי זכויות הנפגעים.

מה נחשב לרשלנות רפואית בחדר מיון וברפואה דחופה?

בכל מקרה בו מגישי העזרה הראשונה ואנשי הצוות במחלקות לרפואה דחופה פעלו בניגוד לנהלים או באופן שאינו תואם לסטנדרט הטיפולי הראוי, הדבר עשוי להיחשב לרשלנות רפואית בחדר מיון וטיפול נמרץ. אלו כמה מהתרחישים שעשויים להיחשב לרשלנות רפואית במקרים אלו.

  • ביצוע החייאה שלא בהתאם לנהלים.
  • אבחון שגוי או אי זיהוי של תסמינים קריטיים ומסכני חיים.
  • מתן טיפול תרופתי שגוי למטופל, למשל תגובות אלרגיות לחומרים מסוימים.
  • רשלנות בטיפול בשברים או פגיעות בעמוד השדרה, שהובילו לנזקים אורתופדיים ועצביים בלתי הפיכים.
  • רשלנות במעקב אחר חולים, המובילה להחמרה במצבם.
  • אי עמידה בנהלי בקרת זיהומים
  • רשלנות בביצוע הליך כירורגי בחדר הלם כדוגמת הכנסת נקזים.

ביצוע של ניתוח בחדר ניתוח

 

מקרה רשלנות רפואית בחדר מיון ממשרדנו – אי גילוי מפרצת ביטנית בחדר מיון

משפחתו של פ.י פנתה למשרדנו לאחר שאב המשפחה פונה לחדר מיון בעקבות כאבי בטן שהלכו והתגברו, במהלך היום. לאחר בדיקתו בחדר מיון הוחלט לשחרר את פ.י לביתו אך בשל התעקשות המשפחה הוא אושפז לבסוף במחלקה פנימית להשגחה. במהלך הלילה התדרדר מצבו הרפואי ולפנות בוקר נקבע מותו. סיבת המוות אנאוריזמה ביטנית (מפרצת ביטנית) שלא אותרה בבדיקות בחדר מיון והמטופל דימם למוות בלא שקיבל את הטיפול דחוף לו נדרש.

חשוב לדעת כי מפרצת בטנית יכולה להתפתח ולהתקיים זמן רב ללא תסמינים כלל, אולם היא מהווה סכנה חמורה מכיוון שממש כמו בלון המנופח יתר על המידה אבי העורקים עלול להיקרע לפתע באזור המפרצת. קרע כזה יגרום לדימום מאסיבי אל תוך חלל הבטן וללא הליך חירום כירורגי המטופל עלול למוות בתוך זמן קצר.

לאחר קבלת חוות דעת ממומחים ובחינת כל נסיבות האירוע, בית המשפט קבע בצורה חד משמעית כי אילו היה פ.י מקבל טיפול רפואי הולם, סביר שניתן היה למנוע את המקרה הטראגי כל כך.

שלבי התביעה והמורכבות במקרי רשלנות רפואית בחדר מיון

לתביעה בגין רשלנות רפואית בחדר מיון במהלך טיפול רפואי ראשוני, או טיפול נמרץ, ישנם מספר שלבים נפרדים, לכל אחד מורכבות שונה. כפי שנוהגים בהרבה תביעות רשלנות רפואית גם כאן יש חשיבות גדולה לחוות דעת ממומחה בתחום הרפואי ולהערכה יסודית של עילת התביעה שלכם. ובכל זאת, מה עלינו לעשות ראשית כשאנחנו נתקלים ברשלנות?

חקירת המקרה וביסוס העילה לרשלנות רפואית:

צוות עורכי הדין שלנו יערוך הערכה קפדנית של המקרה שלך, לרבות סקירה יסודית של התיעוד הרפואי, התייעצות עם מומחים וניתוח האירועים שהובילו לאירוע הרשלנות הרפואית בחדר המיון או בטיפול נמרץ. נאסוף את כל העובדות והראיות הרלוונטיות כדי לבנות בסיס חזק לעילת הרשלנות.

קביעת תקן הטיפול:

כדי להמשיך בתביעת רשלנות רפואית, עלינו לקבוע כי איש המקצוע הרפואי המעורב לא עמד בסטנדרט הטיפול המקובל. זה דורש הבנה מקיפה של הפרוטוקולים הרפואיים החלים על הנסיבות הספציפיות. אנו משתפים פעולה עם מומחים רפואיים מכובדים שיכולים לספק חוות דעת מוסמכת לגבי רמת הטיפול הצפויה וכיצד היא הופרה. נאסוף את כל התיעוד הרלוונטי, לרבות תיעוד רפואי, עדויות, חוות דעת של מומחים וכל ראיה תומכת אחרת המחזקת את תביעתך. איסוף תיעוד מקיף זה הוא חיוני לביסוס רשלנותו של איש מקצוע הבריאות והנזקים הנובעים מכך.

סיכום:

טיפול בתביעה של רשלנות רפואית בטיפול נמרץ או רפואה דחופה הוא לעיתים קשה יותר כיוון שלרוב, מקרי הרשלנות הללו הם הרי אסון ומותירים את המטופל עם נזקים חמורים וארוכי טווח ויש להם השפעה גדולה יותר על התא המשפחתי של הנפגע, בעיקר מנטלית. מעל 20 שנה אנחנו מלווים לקוחות רבים ומסייעים להם לבסס עילה חזקה לרשלנות, גם כאשר האירוע מסובך ועתיר משתנים.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים

עורכת הדין דורית קורץ

יום נשות העסקים הבינלאומי – הסיפור שלי

עורכת הדין דורית קורץ, בעליו של משרד עורכי דין דורית קורץ ושות', המתמחה בייצוג תביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים קשות ונזקי גוף בעבודה ובשטח הציבורי

רשלנות רפואית באורטופדיה גרפיקה

רשלנות רפואית באורתופדיה

כשזה מגיע לטיפולים רפואיים מורכבים, תחום האורתופדיה הוא אחד מהנפוצים ביותר. פציעות, תאונות עבודה, מחלות כרוניות ושינויים פיזיולוגיים המגיעים עם הגיל הם רק כמה מהגורמים