רשלנות רפואית במרפאת שיניים

רשלנות רפואית במרפאת שיניים

רשלנות רפואית ככלל ורשלנות רפואית במרפאת השיניים בפרט – היא אי הפעלת הזהירות הנדרשת שאחר באותו תפקיד היה נוקט. הנזק שנגרם עקב רשלנות נחשב כנובע מחוסר זהירות, ולא מתוך כוונה או נחישות ספציפית לגרום נזק. בעוד שרשלנות עלולה לכלול התנהגות בלתי הולמת במגוון נסיבות, רשלנות רפואית מוכוונת לאנשי מקצוע הרפואה אשר אינם עומדים בסטנדרט הטיפול הרפואי הנדרש מהם  – וגורמים למטופלים שלהם לנזק זמני או קבוע.

רשלנות רפואית במרפאת השיניים מתייחסת למצב בו רופא השיניים או לא מצליח לספק טיפול סטנדרטי מקובל למטופל, וכתוצאה מכך נגרם נזק, פציעה או במקרים חריגים ביותר, אף גורמים למוות תוצאת הטיפול הרשלני. במקרים אלו רצוי להסתייע במשרדי עורכי דין הבקיאים במקרי רשלנות רפואית במרפאת שיניים.

בחינת המקרה וקביעת העילה לרשלנות

אחד האתגרים המרכזיים בהליך תביעה זה הנו הוכחת הקשר הסיבתי בין הטיפול הרשלני לנזק שנגרם למטופל.  בניגוד למקרים אחרים של נזקי גוף, הוכחת סיבתיות במקרים של רשלנות שיניים היא לרוב קשה יותר בשל אופי טיפולי השיניים. טיפולי שיניים הם לרוב פולשניים וכרוכים ברמת סיכון מסוימת. למטופלים עשויים להיות גם מצבים דנטליים קיימים המקשים לקבוע אם הנזק שנגרם ונבע מרשלנות רופא השיניים או גורם אחר.

כדי להתגבר על אתגר זה, במשרדנו מסתייעים במומחים בעלי שם בתחום השיקום הדנטלי וטיפולים כירורגיים מורכבים, אשר ידעו לבחון נכונה את התיק ולקבוע האם במקרה הנדון סטנדרט הטיפול הרפואי היה לקוי  ורופא השיניים חרג מסטנדרט הטיפול המקובל באותן הנסיבות. מומחים לרפואת שיניים יכולים גם לסייע בביסוס קשר סיבתי בין פעולות רופא השיניים לנזק שנגרם למטופל. לחברתנו, ניסיון וידע רב בנושאים המשפטיים והרפואיים המורכבים הכרוכים ברשלנות רפואית. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מומחים לרפואת שיניים כדי לסקור את רישומי השיניים, לזהות שגיאות ולקבוע האם רופא השיניים הפר את חובת הזהירות שלו כלפי המטופל. אם תתגלה הפרה, משרדנו יפעל להוכיח שהפרה גרמה למטופל נזק במגוון היבטים.

דוגמאות לרשלנות רפואית במרפאת השיניים

חריגה מתחום התמחות: רפואת שיניים היא תחום הכולל מספר תתי-התמחויות כמו אורתודנטיה, מומחיות בטיפולי שורש ועוד. לא כל רופא שיניים מתמחה בכל ההתמחויות הללו  ורוב הרופאים בוחרים בהתמחות כזו או אחרת. ההתמחויות הללו דורשות לימודים ספציפיים, מבחנים והסמכות.

אי קבלת הסכמה מדעת: לפני ביצוע הליך דנטלי כלשהו, על רופא שיניים לקבל את הסכמתו של המטופל לטיפול המוצע. משמעות הדבר היא, כי יש ליידע את המטופל על סוג הטיפול המוצע, הסיכונים הכרוכים בו ועליו לתת את הסכמתו להתחיל בטיפול המוצע. אם רופא שיניים לא יקבל הסכמה מדעת, ולדוגמה יעקור למטופל שן לפני שקיבל את אישורו לביצוע העקירה הדבר עלול לבסס כנגד הרופא עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות בעת הרדמה (אלחוש): רופאי שיניים עשויים להשתמש בהרדמה מקומית או בסדציה כדי לעזור למטופלים להתמודד עם כאב במהלך הטיפול. רופא שיניים שגורם נזק במהלך האלחוש עלול לגרום לנזק חמור ובמקרים קיצוניים אפילו למוות.

רשלנות בעת ביצוע הטיפול: קיימים מקרים בהם רופא השיניים לא העריך נכונה את נזקיו של המטופל או לא מיקם נכונה את השתלים דנטליים וגרם באופן ביצוע הפעולה לנזק חמור למטופל, זיהום, נזק עצבי, או לאובדן שיניים.

מורכב, אך אפשרי!

סיפורה של ד׳, בת 56, שיוצגה על-ידי משרדנו, מוכיח כי בפעילות משפטית נכונה, אפשר להביא צדק ופיצוי למי שנפגע מאותה רשלנות.

בתביעה שהגשנו לבית המשפט נגד רשת מרפאות שיניים, הצלחנו להוכיח כי רשלנות בביצוע טיפולי שיניים גרמה לתובעת לנזקים קשים ובלתי הפיכים המלווים אותה גם כיום ועתידים ללוותה למשך כל ימי חייה, וזאת כתוצאה מהתקנה רשלנית של תותבות.
הטיפול הרשלני גרם ל-ד׳ קשיים ניכרים והפרעות ביכולת הדיבור, קשיים בעת אכילה ואפילו קושי בלחייך. מומחה רפואי שבדק מטעמנו את ד׳ קבע כי התותבות שבוצעו אינן תקינות ויש להחליפן בהקדם.

לטיפול רשלני בשיניים יכולות להיות השלכות ארוכות טווח על המטופלים ומטופל יכול להיגרם סבל רב ונכות בלתי הפיכה. למשרדי עורכי דין המתמחים במקרים של רשלנות שיניים תפקיד חשוב באיתור הרשלנות  וניהול התביעה לצורך הבטחת הפיצויים המגיעים למטופלים. בעוד שמקרים אלו עשויים להיות מורכבים בחברת עורכי דין דורית קורץ ושות' שמנו לעצמנו מטרה להשיג את הפיצוי המקסימלי עבור לקוחותינו! אם אתה מאמין שאתה או אדם קרוב אליך נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בטיפול במרפאת השיניים, צרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני באשר לזכויות המשפטיות שלכם.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים

עורכת הדין דורית קורץ
Uncategorized

יום נשות העסקים הבינלאומי – הסיפור שלי

עורכת הדין דורית קורץ, בעליו של משרד עורכי דין דורית קורץ ושות', המתמחה בייצוג תביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים קשות ונזקי גוף בעבודה ובשטח הציבורי

רשלנות רפואית באורטופדיה גרפיקה
Uncategorized

רשלנות רפואית באורתופדיה

כשזה מגיע לטיפולים רפואיים מורכבים, תחום האורתופדיה הוא אחד מהנפוצים ביותר. פציעות, תאונות עבודה, מחלות כרוניות ושינויים פיזיולוגיים המגיעים עם הגיל הם רק כמה מהגורמים