ביטוח תלמידים בחופש הגדול

ביטוח תלמידים

דברים שחשוב לדעת לקראת החופש הגדול

ידעתם שגם במהלך חופשת הקיץ וגם מחוץ לשעות הלימודים, ביטוח התאונות האישיות לתלמידים מכסה את ילדיכם? משפחתו של ג', שפנתה למשרדנו לאחר שילדם נפצע במשחק כדורגל, גילתה שזכויותיה רבות מששיערה.

לפעמים גם משחק כדורגל שכונתי רגיל יכול להפוך לאירוע רשלנות חמור. הילד ג' גילה זאת על בשרו, לאחר שלרוע מזלו נפגע מנפילת שער שלא היה מקובע לקרקע, ונחבל קשות בראשו. החבלה דרשה ביצוע תפרים שהותירו צלקת בולטת בראשו.

כאשר משפחתו של ג' פנתה למשרדנו, הבאנו לידיעתם כי מלבד תביעת פוליסת תאונות אישיות (ביטוח תלמידים) בחברת הביטוח, המכסה תלמידים גם מחוץ לשעות הלימודים, קיימת במקרה זה גם אחריות של הרשות המקומית שנהגה ברשלנות באופן קיבוע השערים במגרש. בשמה של המשפחה אנו מנהלים תביעה כנגד הרשות ולמול חברת הביטוח.

ילדים משחקים כדורגל

מהי בעצם אותה פוליסת ביטוח תלמידים?

מדובר בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים המבטחת את התלמידים גם כאשר הם במוסדות החינוך, וגם בשעות שלאחר הלימודים, ותקפה לכל אורך ימות השנה.

כיוון שהורים רבים לא מודעים כלל לקיומה של פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, ילדים רבים אשר נפגעו בתאונות בבית הספר ומחוצה לו, לא מקבלים את הפיצויים המגיעים להם, בעוד המשפחות ממשיכות לשלם עבור הפוליסה לחברת הביטוח.

דברים שכדאי לדעת על פוליסת ביטוח תלמידים

• את הפוליסה מנהלת "איילון חברה לביטוח בע"מ" שזכתה במכרז, מה-1 בספטמבר 2022 ועד ה-31 באוגוסט 2025 לביטוח תאונות אישיות לתלמידים בעבור כלל הרשויות. בפוליסת הביטוח תוכלו לצפות וגם להוריד כאן: קישור
  • הביטוח אינו מכסה פגיעה בתאונת דרכים או רשלנות רפואית (למעט חריגים).
  • הפוליסה אינה מכסה טיפול בחבלות שיניים ו/או הוצאות רפואיות בגין טיפולי שיניים.
  • ההתיישנות עבור הפוליסה היא שלוש שנים מרגע שמלאו לילד 18. כלומר, אם ילדכם נפגע כשהיה קטין, תוכלו להגיש תביעה עד שימלאו לו 21. בכל מקרה, אנו ממליצים לא להמתין זמן רב מדי ולפנות לעורך דין המתמחה בביטוח תלמידים, על מנת שיסייע לכם בכל הנוגע להגשת התביעה.
  • הכיסוי בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים הינו על-פי תנאי הפוליסה בלבד ואינו כפוף להוכחת אחריות ו/או אשמה של גורם כלשהו.
  • בהתאם לפוליסה, הנכות נקבעת על-פי הקריטריונים הקבועים בתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה)
  • הורה שהיה חלק מפעילות במוסד החינוך (ללא קבלת תשלום או תמורה), יהיה זכאי גם הוא לפיצויים עקב נזק גופני שנגרם לו (כפי שמוגדר בפוליסה). לדוגמה: הורה מלווה שיצא לטיול שנתי או ליום ספורט עם כיתת ילדו ונפגע – יהיה זכאי לפיצויים במסגרת הפוליסה.

צילום סעיף חריגים מתוך פוליסת תאונות אישיות לתלמידיםצילום סעיף חריגים כפי שמופיע בפוליסת הביטוח נכון ליוני 2022

מה עליכם לעשות אם ילדכם נפגע חלילה?

אם ילדכם נפגע, חלילה, בפעילות בית ספר (רשמית או שאינה רשמית), הוא מוגן בביטוח תאונות אישיות.

על מנהלי מוסדות החינוך מוטלת האחריות לסייע להורי התלמידים ביצירת קשר עם סוכנות הביטוח, וכן לסייע בקבלת אישור שהייה במוסד החינוכי ואישור היעדרות (הנחוץ להגשת תביעה) – גם אם הפגיעה לא אירעה במהלך פעילות רשמית של בית הספר.

לצד זאת, כדאי להיוועץ בעורך דין העוסק בסוגיות ביטוח תלמידים כדי לבחון את כל האופציות המשפטיות העומדות לרשותכם, לרבות קבלת פיצויים לא רק מתוקף פוליסת הביטוח אלא גם מתוקף תביעות רשלנות של הרשות המקומית לדוגמה.

לרשות עורכי הדין בחברת דורית קורץ ושות' עומד ניסיון רב בייצוג בתביעות פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ובפרט בפוליסות ביטוח תלמידים. פנו אלינו ואנו נעשה הכול על מנת לסייע לכם למצות את הזכויות המגיעות לכם על-פי חוק, ולקבל את המרב לו אתם זכאים.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו