רשלנות רפואית באורתופדיה

רשלנות רפואית באורטופדיה גרפיקה

כשזה מגיע לטיפולים רפואיים מורכבים, תחום האורתופדיה הוא אחד מהנפוצים ביותר. פציעות, תאונות עבודה, מחלות כרוניות ושינויים פיזיולוגיים המגיעים עם הגיל הם רק כמה מהגורמים לבעיות אורתופדיות הדורשות פיקוח והתערבות רפואית. למרבה הצער, לא פעם מתחוללים מקרים בהם רופאים ואנשי צוות פועלים באופן שאינו תואם לנהלים ולסטנדרט הרפואי. מחדלים ורשלנות בתחום האורתופדיה, לרוב מותירים נזקים גדולים ומשפיעים באופן דרסטי על אורח חייו של הנפגע והמחדל עשוי להיחשב לרשלנות רפואית.

חברת עורכי הדין דורית קורץ ושות', מלווה נפגעי רשלנות רפואית גם בתחום האורתופדיה כבר למעלה מעשור. ההיכרות המעמיקה של עו"ד קורץ עם כלל תחומי הרפואה, ההבנה של המורכבות בביסוס עילת רשלנות חזקה ושיתופי הפעולה ההדוקים של משרדנו עם מומחים רפואיים מובילים בתחום, כל אלה מסייעים לחברתנו להשיג צדק ופיצוי הולם עבור לקוחות המשרד.

אילו מקרים ייחשבו לרשלנות רפואית בתחום אורתופדיה?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע רפואי, רופא, אחות, פיזיותרפיסט, או עובד שיקומי מכל סוג שהוא, פועל בניגוד לסטנדרט הרפואי המקובל באותו תחום רפואה. אורתופדים בבתי חולים, אורתופדים פרטיים וכן אורתופדים בקופות החולים, עוסקים בהיקף רחב של תסמינים בעולם האורתופדיה, למשל, טיפול ושיקום של שברים, דלקות ומחלות מפרקים, בלטים בעמוד השדרה וכיוצא בזאת. אורתופדים, כמו כל איש רפואה, מחויבים בחובת זהירות כלפי מטופליהם. עליהם חלה האחריות לאבחן במדויק את המצב, לספק מידע מפורט ככל הניתן על אפשרויות הטיפול, להסביר על הסיכונים האפשריים ולהעניק טיפול העולה בקנה אחד עם הנהלים וסטנדרטים רפואיים מקובלים.

מה עשוי להוות עילה לרשלנות רפואית באורתופדיה?

אבחון שגוי או מאוחר: כאשר הרופא אינו מאבחן במדויק את המצב, או מאבחן לאחר חלוף פרק זמן בלתי סביר, הדבר עשוי לצמצם את אפשרויות הטיפול הזמינות. לא פעם, עיכובים ניכרים אלו עשויים לגרום להחמרה ניכרת במצב הרפואי של המטופל ולהשפיע ישירות על תוצאות הטיפול. למשל, התערבות ניתוחית מאוחרת בשבר בשורש כף היד, עלולה להשאיר את המטופל עם נזק קבוע בתפקוד כף היד. דוגמה נוספת היא, אבחון שגוי של פגיעה בעמוד השדרה כפגיעה בשרירים או עצבים, מה שעלול להוביל לנזק ופגיעה קבועה ולסיבוכים נוירולוגיים.

טעויות במהלך ניתוח: במהלך ניתוחים אורטופדיים עלולות לקרות טעויות שיובילו להשלכות חמורות. כך למשל, א', בן 35, פנה אלינו לאחר ניתוח שגרם לו לנזק קשה ובלתי הפיך. הפגיעה השפיעה באופן משמעותי על יכולת ההשתכרות של א', על אורח חייו ועל יכולתו לשוב לעבודתו. חברתנו הגישה תביעת רשלנות רפואית עבור א' ובית המשפט פסק פיצויים בגובה 7 מיליון שקלים (כולל קצבת המוסד לביטוח לאומי), וזו ההוכחה שלנו לכך שהצדק יכול להראות ולהעשות!

נזקים עצביים: ניתוחים אורתופדיים מערבים לעתים קרובות התערבויות ברקמות מורכבות ועדינות כמו כלי דם או עצבים. פגיעה לא מתוכננת באזורים אלו עלולה לגרום לפציעות עצביות, אובדן תחושה, כאבים כרוניים ובמקרים נדירים יותר אף לגרום לשיתוק וקטיעת גפיים.

נזקים אלו ועוד אחרים, עלולים להתרחש במהלך אבחון או טיפול במצב רפואי אורתופדי, עשויים לגרור השלכות ארוכות טווח והרות גורל על חייו של המטופל. מטופלים שאכן חוו רשלנות רפואית באורתופדיה עלולים לסבול מתקופות החלמה ארוכות יותר משמעותית, כאבים כרוניים והגבלה בתנועה. רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה עלולה לגרור גם ניתוחים מתקנים שיהיו מסובכים יותר ולכל אלה ניתן לצרף את עוגמת הנפש האדירה הנגרמת למטופל ולעיתים למהפך שלהם בצורת החיים. עילת הרשלנות הרפואית בתביעה, צריכה לגלם את כלל ההיבטים שהוזכרו כדי להבטיח שכל כיסוי מקיף של המטופל לאחר הפגיעה. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית שמכיר את התחומים הרפואיים ויודע לנווט בהם להצלחה משפטית.

כיצד מבוססת עילה לתביעת רשלנות רפואית אורתופדיה?

על מנת לבסס עילת רשלנות באופן חד משמעי, יהיה עלינו לאפיין את התנהלותו של הגורם הרפואי המטפל ולבחון האם אכן פעל בניגוד לנהלים, הסטנדרט הרפואי וההכשרה המקצועית. עם זאת, אין כל ספק שהמורכבות המשמעותית ביותר, תהיה לבסס קשר סיבתי מובהק בין התנהלות רשלנית זו ובין הנזקים שנגרמו. ביסוס הקשר הסיבתי ידרוש ייעוץ רפואי מקיף לכל אורך ניהול התביעה לצורך עריכת  חוות דעת רפואיות שיעזרו לבסס את האחריות הרפואית ועילת הרשלנות וכך לשפר את סיכויי ההצלחה והפבתביעה.

ניהול הליך תביעת רשלנות רפואית אורתופדיה במשרדנו

בכל תביעה ולא רק בתביעת רשלנות רפואית נתחיל בפגישת ייעוץ בה נבחן לעומק את נסיבות המקרה שלכם ונתחיל לבנות את שרשרת האירועים שגרמו לנזקים והותירו את המטופל במצוקה. זוהי הנקודה בה יהיה ניתן להעריך איך יהיה ניתן לבסס עילה לתביעה והאם ניתן בכלל לבסס אותה. לאחר מכן, נערוך סקירה מקיפה של התיק הרפואי שלך, לרבות תוצאות הבדיקות, האבחון, תרופות שנרשמו וכל מסמך רפואי רלוונטי מההיסטוריה הרפואית של המטופל. כדי להוכיח מעבר לכל ספק שהתנהלות הגורם המטפל הייתה שגויה, נפנה למומחים הרפואיים בתחום האורתופדיה כדי לשפר את הסיכויים כי עילת הרשלנות בתביעה תתקבל. שלב נוסף לאחר מכן הוא, ניסוח כתב הטענות והצגת עילת הרשלנות כולל כל היבטי הפגיעה בכם – מההוצאות הכספיות על שיקום וציוד רפואי, ירידה ביכולת השתכרות, הגבלה בתנועה, עוגמת נפש, כאב וסבל ושינוי טוטאלי באורח חיים.

למה אנחנו הכתובת שלך לתביעת רשלנות רפואית?

כפי שהזכרנו, תיקי רשלנות רפואית באורתופדיה דורשים בקיאות מעמיקה בהמון תתי-תחומים, ואת היכולת לתמרן בין תחומי רפואה אלה לפעולות משפטיות אפשריות. בחברת עורכי הדין דורית קורץ ושות, המעטפת הרפואית שלנו מאפשרת תמרון יעיל בין תחומי הרפואה למשפט והמטרה הראשית לנגד עינינו היא הצדק המגיע לכם לא רק בתביעת הרשלנות אלא בכל הליך שעשוי להידרש על מנת להבטיח את זכויותיכם. בין אם נדרש ייצוג מול ועדות הביטוח הלאומי, חברות הביטוח, תביעות נזיקין וכיוצא בזאת. למידע נוסף ולתיאום שיחת ייעוץ, ניתן לפנות אלינו כאן באתר או להתקשר למשרדנו.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים